SukcesTwojejFirmy.com

Na tych stronach czytasz tylko stare zapisy - ten blog zostal przeniesiony ostatnio na strony SukcesTwojejFirmy.com.

UWAGA! Ten blog zostal przeniesiony!
Kliknij tutaj i odwiedz nowy blog >>>

środa, marca 23, 2005

Co warto wiedziec o klientach

W pierwszych zadaniach turnieju PROTEGOWANI ten temat klientow jest walkowany na okraglo - jesli sledzisz zadania, mam nadzieje ze odrabiasz te cotygodniowa prace domowa na biezaco. Bo umiejetnosc wczucia sie w polozenie klienta to klucz do sukcesu - a jak tu sie wczuc w polozenie kogos, o kim wiesz tylko tyle co kot naplakal?

Co warto wiedziec o klientach? Duzo, jak najwiecej. Oto przykladowe pytania, ktore sobie warto postawic. Nie przypuszczaj - opieraj sie na faktach. Musisz miec tutaj pewnosc. Jak nie masz konkretnej odpowiedzi na te pytania, idz do swoich klientow i ich zapytaj - podejrzewam, ze chetnie na te pytania odpowiedza.

Zapytaj siebie....
- ktore czasopisma moi klienci i potencjalni klienci kupuja?
- co sprawiloby, ze ich zycie byloby perfekt - albo przynajmniej o wiele latwiejsze i przyjemniejsze?
- z czego sa oni najbardziej dumni?
- gdzie chetnie bywaja?
- z czym sie w zyciu najbardziej zmagaja?
- na co wydaja najchetniej pieniadze?
- na co wydaja pieniadze ale ich to wscieka, ze musza?
- czym sie roznia od innych grup ludzi?
- co najbardziej chca od zycia?
- w jaki sposob najchetniej docieraja do infomacji? (np. TV, internet, gazety, ksiazki, konfernecje i szkolenia, prywatne rozmowy)
- jakie sa ich przecietne zarobki?
- co ich naprawde wkurza?
- jakie sa ich najwieksze miesieczne wydatki?
- co bylo dla ich najdrozszym zakupem w zyciu?
- co w ich zyciu wymaga wysokiej dozy tolerancji?
- do zakupu czego sie przygotowuja planujac i odkladajac pieniadze?
- ktore witryny internetowe odwiedzaja najczesciej?
- co jest na czele ich listy priorytetow?
- kto jest dla nich autorytetem?
- czym sie kieruja podejmujac decyzje?
- co maja na ogol w planie na biezacy tydzien?
- co chetnie by oddelegowali gdzyby tylko wiedzieli jak to zrobic?
- co najbardziej lubia ogladac w telewizji?

Wszystko to jest ogromnie wazne, zeby wczuc sie w ich sytuacje i im wiecej wiesz, tym lepiej. Ale ktore pytanie, a wlasciwie odpowiedz na ktore pytanie jest naj... naj... naj... NAJWAZNIEJSZA? - zajrzyj na strone z zadaniem 5 turnieju.

No i oczywiscie zaprszam was do dyskusji na ten temat.

1 Komentarze:

At marca 28, 2005, Anonymous Anonimowy napisal...

Myslalem iz bardzo duzo wiem o moich klientach. Rozmawiam z nimi przeciez codziennie, dziele ich radosci i smutki doradzajac wg mnie jak powinni postepowac ale po przeczytaniu tych pytań wiem iz maja wiecej problemow. Aby je sprecyzowac i moc im wiecej pomoc to oni musza odpowiedziec szczerze. Odpowiedzi z pozoru sa latwe do napisania, ale nie mozna opierac sie na sloganach powszechnie uzywanych lecz wydobyc jak "komisja sledcza ;-)" prawdziwe problemy nurtujace klientow. Należy to zrobic bardzo dobrze aby doprowadzic do sytuacji iz wygrywaja twoi klienci i wygrywasz ty.

 

Prześlij komentarz

<< Strona Glowna Blogu