SukcesTwojejFirmy.com

Na tych stronach czytasz tylko stare zapisy - ten blog zostal przeniesiony ostatnio na strony SukcesTwojejFirmy.com.

UWAGA! Ten blog zostal przeniesiony!
Kliknij tutaj i odwiedz nowy blog >>>

poniedziałek, marca 14, 2005

Kim jest woja konkurencja?

Jesli chcesz by twoja firma byla konkurencyjna, to co oferujesz musi byc w jakis wymierzalny, wazny dla klienta sposob, lepsze od tego co oferuje twoja konkurencja. Bycie poza konkurencja oznacza, ze to co oferujesz jest tak wartosciowe w oczach twoich klientow i potencjalnych klientow, ze kupowanie od ciebie i tylko od ciebie jest dla nich oczywiste a kupowanie od konkurencji niemal nie wchodzi w gre (tylko niemal bo trzeba tez pamietac, ze to zawsze bedzie wchodzic w gre).

To oczywiscie ocznacza, ze musisz wiedziec kim jest twoja konkurencja. I nie tylko kim oni sa - musisz takze wiedziec dokladnie co ta twoja konkurencja oferuje i czym to sie rozni od tego co ty oferujesz. No bo inaczej skad mozesz wiedziec czy i w jaki sposob to co ty oferujesz jest istotnie lepsze?

W kolejnym zadaniu turnieju PROTEGOWANI zadalam uczestnikom podstawowe pytania, na ktore kazdy wlasciciel firmy musi znac odpowiedz. No, moze nie musi - tylko jesli chce skutecznie konkurowac :) Ogromnie polecam kazdemu wlascicielowi firmy te pytania. Calkiem mozliwe, ze nigdy sobie ich nie zadawales i nawet nie jestes w stanie udzielic na nie konkretnych odpowiedzi. Skorzystaj wiec z okacji by odpowiadajac na te pytanie ulozyc sobie jednoczesnie plan dzialania co zrobic, zeby znalezc odpowiedzi na te pytania ...

2 Komentarze:

At marca 18, 2005, Anonymous Anonimowy napisal...

Witam, podejmuje trudne wyzwanie. Moze wsrod czytelnikow sa przedsiebiorcy, ktorzy prowadza firmę z branzy Internetowej - tworzenie stron WWW, hosting niekoniecznie musimy być dla siebie konkurencją - moze poloczymy sily i wymienimy sie doswiadczeniami ?

nic nie obiecuje, bo cenie swoja wiedze, ale sily mozemy polaczyc. nie bedzie to proste ale z checia sprobuje. czekam na kontakt wojciech@go3.pl

 
At marca 21, 2005, Anonymous Anonimowy napisal...

Odpowiadajac na zadanie nr 4 - kto jest moja konkurencja uswiadomilam sobie i odkrylam wiele bardzo istotnych spraw a mianowicie :
- kto jest moja najliczniejsza i do konca, swiadomie nie zagospodarowana konkurencja i jak zwrócic jej uwage na korzysci z moich uslug

- odkrylam i juz zwrócilam sie z propozycja wspólpracy do konkurencji, która dotychczas ignorowalam i nie zauwazalam jako konkurencji (po Swietach mam umówione spotkanie :-))

- uporzadkowalam sobie co jeszcze nie robie, albo robie w niewystarczajacy sposób, aby utrzymac staly kontakt z moimi aktualnymi klientami i z tymi, którzy juz skorzystali z moich uslug.

Wlasciwie to tylko tyle, ale dla mnie to az tyle. Bardzo dziekuje Wando za zmuszenie do myslenia i uporzadkowania sobie tych bardzo waznych zagadnien, mysle, ze waznych dla wszystkich, którzy prowadza firmy.

Przy okazji bycia w gronie "protegowanych" uswiadomilam sobie, ze znowu sprawdzila sie (juz wielokrotnie w moim zyciu) zasada, ze jak czlowiek jest gotowy to i nauczyciel sie znajdzie. Usilowalam sobie tez przypomniec jak pierwszy raz, kilka lat temu, trafilam na twoja strone - poszukiwalam w Internecie jakiejs ksiazki, (jakiej nie pamietam), ale znalazlam Sukces Twojej Firmy. Kiedys nawet wyslalam Ci swoja mape myslowa My i Nasza Konkurencja Oczami Klienta. Ta mapa podzielilam sie tez z innymi
posrednikami na Baltyckiej Konferencji Posredników w Obrocie Nieruchomosciami. Dzisiaj mam juz troche szersze spojrzenie na ten temat i swiadomosc, ze jeszcze nie dostrzegam wszystkiego.

Bycie "protegowanym" pozwala mi poznac i uczyc sie od innych wspanialych ludzi, których przyciagnelas i zgromadzilas wokól siebie. Dziekuje Ci Wando i wszystkim, z którymi mam kontakt dzieki Tobie.

pozdrawiam i zycze milych spokojnych Swiat Wielkanocnych.

 

Prześlij komentarz

<< Strona Glowna Blogu