SukcesTwojejFirmy.com

Na tych stronach czytasz tylko stare zapisy - ten blog zostal przeniesiony ostatnio na strony SukcesTwojejFirmy.com.

UWAGA! Ten blog zostal przeniesiony!
Kliknij tutaj i odwiedz nowy blog >>>

piątek, marca 25, 2005

Mamo zobacz co potrafie!

Wciaz mnie dziwi, ze tyle witryn pokazuje na samym poczatku te bezuzyteczne strony z wolno ladujacymi sie prezentacjami typu "mamo, mamo - zobacz co potrafie!". Albo raczej "zobacz co nasz projektant stron potrafi". Jesli twoja witryna ma taka prezentacje na poczatku, pozbadz sie tego najszybciej. Statystyki wskazuja, ze masz tylko 3-10 sekund na to, zeby zainteresowac kogos kto cie odwiedza na tyle, zeby zechcial zostac na twoich stronach. A przywitanie ich tego typu reklama niewiele pomaga ci zdzialac w tym kieunku.

Jesli ta pierwsza strona jest stworzona tylko po to zeby "wywrzec wrazenie", zmusza to internaute do tego, zeby teraz czekal ladowanie i kliknal, zeby wejsc na strony z informacjami, ktorych szuka. Niby to nic wielkiego, ale pamietaj, ze ludzie maja cierpliwosc do tego, zeby kliknac tylko iles tam razy w poszukiwaniu tego co im potrzebne. Kiedy sie znajda na stronie, ktora nie dostarcza zadnych wartosciowych dla nich informacji, na ogol jedyne klikniecie jakie robia jest "z powrotem".

Wyobraz sobie, ze idziesz na zakupy do sklepu spozywczego, zeby kupic mleko, jajka i maslo, ale przed wejsciem musialbys najpier obejrzec 20 sekundowy film na temat dzialalnosci sklepu i firmy, do ktorej ten sklep nalezy. Czy nie wolalbys, zeby zamiast tego "mamo, mamo zobacz co potrafie" ktos po prostu wskazal ci palcem gdzie jest dzial z nabialem?

1 Komentarze:

At kwietnia 15, 2005, Blogger Wanda Loskot napisal...

Zajrzalam i ta strona rzeczywiscie fajnie wyglada. Dla ciebie, moze dla mnie... Ale nie tak fajnie dla kogos, kto szuka czego co ten sklep sprzedaje i jest zainteresowany tym zeby to cos cos naprawde kupic. Ktos kto chce wydac pieniadze na zakup woli jednak przeznaczyc swoj cenny (i ograniczony) czas na kupowanie niz na ogladanie reklamy, ktorej glownym celem jest stworzenie klimatu. Woli sie dowiedziec wiecej na temat produktu, ktory zamierza kupic niz obejrzec prezentacje, ktora tak naprawde nic nie mowi.

"Strona intro dodaje klimatu" to typowe tlumaczenie projektantow stron... Wyobraz sobie, ze chcesz kupic buty i znalazles sklep z butami. Chcesz wejsc do srodka, a tu nagle drzwi, ktore wygladaly na otwarte, sie zamykaja a na drzwach pojawia sie ekran na ktorym jest wyswietlana reklama sklepu. Wlasciciel sklepu wyswietla ja przed wejsciem, zeby cie odpowiednio przygotowac emocjnalnie. - Smieszne, prawda? Tym bardziej, ze byc moze stoisz przed pustym ekranem, bo nie masz zainstalowanego urzadzenia ktore ci pozwala na to, by ogladac te obrazki.

Jesli chodzi o pomijanie takiego info i wybor. Niestety kiedy juz raz sie taki splash zaczyna wyswietlac, nie da sie go pominac - mozna to PRZERWAC i kliknac w link "pomin intro" ale technicznie juz nie jest to do *pominiecia*, bo ta chwila czasu juz zostala zmarnowana i trzeba bylo znowu kliknac zeby sie przedostac do tego miejsca gdzie chcielismy pojsc. Mozna to jedynie skrocic.

Waro pamietac, ze rzeczywiscie jest tak, ze Internauta *MA* zawsze wybor - jesli chce ogladac (wg badan ogromna mniejszosc) i jesli nie, moze kliknac w "pomin intro" i wejsc bez ogladania. Niestety jest jeszcze trzecie wyjscie, ktore wybiera OGROMNA ilosc internautow. Po prostu po wejsciu przypadkiem na taka strone zawracaja z drogi i klikaja w guzik "z powortem".

Ludzie w sieci podejmuja szybkie decyzje, maja ogromna ilosc konkurencyjnych stron do odwiedzenia i ogromnie sobie cenia kiedy moga jak najszybciej dotrzec do tego czego szukaja. Kazdy ma w reku bardzo skuteczna bron (mysz :-) i nie pozwalaja sie zmuszac do tego by ogladac cos, co nie jest im w jakis sposob przydatne.Czy warto ryzykowac? Przeciez mozna "stworzyc klimat" na tych stronach, na ktore internauci naprawde chca sie dostac.

Kazdemu, kto ma witryne, a szczegolnie tym, ktorzy witryny projektuja zawodowo, polecam czytanie na biezaco artykulow Jakoba Nielsena - tutaj jest cale archiwum. Jest on powszechnie uwazany za najwiekszego eksperta w dziedzinie uzytecznosci stron internetowych 9a w koncu o to chodzi, zeby te strony byly jak nabardziej uzyteczne, prawda? Mialam szczescie, zeby poznac Jakoba osobiscie - to jeden z najmadrzejszych ludzi z jakimi sie kiedykolwiek spotkalam.

 

Prześlij komentarz

<< Strona Glowna Blogu