Marketing pocztowkowy
Wczorajszy czat byl na temat poslugiwania sie niedrogimi pocztowkami w celu marketingu - wlasnie mam na biurku przyklad takiej zwyklej pocztowki o ktorych byla mowa. W tym wypadku pocztowka jest uzyta nie w celu zdobycia nowego klienta, ale w celu utrzymania klienta, ktore sie juz ma, zeby o nas nie zapomnial. Moja intruktorka tanca przysyla mi taka pocztowke za kazdym razem kiedy sie nie pojawiam na zajeciach. Bardzo to skuteczne, takie przypomnienie powoduje, ze jestem jej wdzieczna za to, ze mi nie pozwala latwo odpuscic i pomaga w tym bym znow wziela sie w garsc. I przychodze na zajecia (albo przynajmniej bardzo staram sie przyjsc - na pewno nie zapominam :-). Ta pocztowka jest wydrukowana na dobrej jakosci kserokopiarce, na kolorowym papierze, profesjonalnie obcieta - niby nic a jednak trudno to zignorowac w codziennej poczcie. Oczywiscie tanie to jak barszcz a jednak bardzo bardzo skuteczne!
4 Komentarze:
Zbliżają się Swięta Wielkanocne, bardzo dobry okres dla marketingu pocztówkowego.
Od zeszlego roku poświęcam dzień lub dwa na to aby moim klientom wysłać pocztówki. Mimo tego, że działam w branży inwestycyjnej i klientami są naprawdę duże firmy zawsze wysyłam pocztówkę do konkretnej osoby. Kupuję takie bez wydrukowanego tekstu i wypisuję je ręcznie. Fakt, zabiera to dużo czasu, ale osoba do której wysyłam życzenia musi wiedzieć że nie jest to seryjna "produkcja", którą zasypywane są sekretariaty w czasie świąt. W zeszłym roku zobaczyłem swoją kartkę u klienta 3 miesiące po świętach Wielkanocnych, inny zadzwonił, żeby podziękować za pamięć... to bardzo miłe.
Dwa lata temu 8 marca do firmy w której kiedyś pracowałem wysłałem faks z rysunkiem wykonanym "myszą" w prostym programie graficznym.
Wyglądało to jak "rysunek małego Kazia". Mimo to wisiał w sekretariacie przez prawie miesiąc.
Podsumowując nieważne jak kosztowna jest forma w którą ubieramy to co pragniemy przekazać innym, ale szczerość i osobiste zaangażowanie. Żeby sobie uzmysłowić jak to jest ważne spróbujcie wysłać do osoby którą lubicie, lub której dawno nie widzieliście zwykły "papierowy" list. Gwarantuję wam, że trudno jest coś takiego wyrzucić do kosza, tym bardziej, że coraz częściej żyjemy w powierzchownym świecie "wirtualnych" maili i sms-ów jakże ulotnych i łatwych do skasowania.
A co jest na odwrocie tej pocztowki??
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Nie pokazalam odwrotu tej pocztowki celowo, bo nie zwrocilo to mojej uwagi. Byla tam jakas reklama na temat jazzercise, juz nie pamietam dokladnie, bo wyrzucilam. Dla mnie taka reklama nie jest interesujaca, bo ja juz sie zapisalam na to i juz wiem na czym to polega. Na pewno moznaby te pocztowke latwo ulepszyc i spowodowac, ze zechcialabym ja trzymac dluzej zamiast zaraz wyrzucic. Ale nie bylo konieczne, bo ta pocztowka i tak spelnila swoj cel. Pokazalam ja, wlasnie zeby wam uswiadomic jakie to jest proste - czasem nie warto sie wysilac. Lepiej wyslac pocztowke, ktora nie jest super niz nie wyslac WCALE :)
Prześlij komentarz
<< Strona Glowna Blogu