SukcesTwojejFirmy.com

Na tych stronach czytasz tylko stare zapisy - ten blog zostal przeniesiony ostatnio na strony SukcesTwojejFirmy.com.

UWAGA! Ten blog zostal przeniesiony!
Kliknij tutaj i odwiedz nowy blog >>>

czwartek, kwietnia 28, 2005

Odmowa to normalka

W biznesie spotkanie sie z odmowa to normalka. Trzeba z gory zalozyc, ze przewazajaca wiekszosc ludzi nie potrzebuje tego co sprzedajemy - mimo tego, ze nam sie wydaje ze powinni. Ogromnie wazne by byc przygotowanym z gory na odmowe, przyjmowac odmowe z gracja i nie popelniac gaf kiedy sie z odmowa stykamy.

A jest tych gaf sporo. Kiedy je popelniamy, psuje to nawiazany kontakt z potencjalnym klientem, ktory wprawdzie teraz nie kupil, moze jednak zmienic zdanie i kupic lada chwila, albo w przyszlosci kiedy bedziemy potrzebowac cos innego. No i moze tez zarekomendowac swoim znajomym, zeby kupili od nas - ludzie, ktorzy decyduja sie od nas nie kupic, czuja sie jednak czesto wobec nas zobowiazani. Szczegolnie kiedy spotkali sie z pomoca i zrozumieniem z naszej strony.

Najgorsza gafa to powiedziec cos w rodzaju:
- Popelnia Pan/Pani pomylke decydujac sie na produkt konkurencji...

Oj. Rezultat: Nawet jesli twoj klient istotnie popelnia pomylke, watpliwe czy zechce on do ciebie wrocic, zeby ci sie do tej pomylki przyznac i jeszcze dac ci okazje do tego bys powiedzial "a nie mowilem?".

Wstrzymaj sie z tego rodzaju wypowiedziami, chocby nie wiem jak cie korcilo. O wiele lepiej powiedziec cos w rodzaju:
- No coz, dziekuje za okazje do zaprezentowania naszego serwisu. Mam nadzieje, ze w przyszlosci bedziemy w stanie lepiej zaspokoic Pana/Pani potrzeby. Wszystkiego najlepszego...

Ze szczerym usmiechem, bez cienia zawiedzenia na twarzy. Tak, to moze wymagac wysilku, nikt nie powiedzial ze zycie jest latwe. Urazona ambicja to okropny doradca, nie daj sie jej omamic. Pomoz klientowi czuc sie dobrze - nie zle - nawet kiedy kupuje od konkurencji! I nawet kiedy wiesz, ze klient popelnia pomylke, daj mu zachowac twarz.