Przepis na reklame
Kilku uczestnikow turnieju nadeslalo juz swoje pierwsze ogloszenia. Gratulacje, dajecie sobie swietnie rade! Oto jeszcze kilka dodatkowych waznych uwag na temat tych ogloszen prasowych:
- Powinno to wygladac jak zwykla notatka prasowa. Zlozone czcionka podobna do reszty artykulow, podobny naglowek, podobna szerokosc szpalty, odstepy miedzy linijkami itp.
- Naglowek powinien zwracac uwage twojej grupy docelowej. Moze to byc pytanie albo prowokacyjne stwierdzenie albo wielka obietnica. Musi jednak w jakis sposob przemowic prosto do tych, ktorych uwage starasz sie zwrocic.
- To musi byc napisane w trzeciej osobie - tak jakby to ktos inny, jakis reporter, donosil o tym co oferujesz, nie ty. A wiec mowy nie ma o "nas", "naszej firmie" itp.
- Unikaj superlatywow i namawiania, bo tego w prasie tez nie znajdziesz. Twoje ogloszenie nie ma sprzedawac tylko ma informowac. Chodzi o to, zeby to sie czytalo jak autentyczna informacje prasowa (i POWINNO to byc autentyczna wartosciowa informacja).
- Koniecznie zaznacz, ze to co jest oferowane jest gratis i mozna to zamowic bez zadnych zobowiazan. Slowa ZA DARMO i GRATIS rzucaja sie czesto bardziej w oczy kiedy sa pisane z duzych liter - wykorzystaj to w swoim ogloszeniu/notatce.
- Podaj w jaki sposob konkretnie ludzie moga zamowic to co oferujesz - wiecej niz tylko "skontaktuj sie sie z xyz". W jaki sposob sie maja skontaktowac? Jesli zadzwonic to pod jaki numer i w jakich godzinach? Jesli przyjsc to gdzie i kiedy? Jesli napisac do pod jaki adres i w jakiej formie?
- Najlepiej dziala specjalna linia telefoniczna czynna 24 godziny na dobe - powoduje to najmniej oporow ze strony zainteresowanych, bo ludzie chca na ogol uniknac sprzedawcow i w takich wypadkach wola mowic do automatycznej sekretarki.
- Zaznacz, ze jest tylko ograniczona ilosc tego co oferujesz (np. tych specjalnych raportow), albo ze bedzie to oferowane tylko przez bardzo ograniczony okres czasu - to zwieksza ogromnie ilosc zgloszen bo zapobiega naturalnemu odkladaniu do jutra, w ktorym sie specjalizuja takze twoi potencjalni klinenci.
- Jesli mozesz, w ogole nie podawaj nazwy swojej firmy. W przykladach podanych w blogu, nazwa firmy musiala byc umieszczona, bo od biur nieruchomosci i lekarzy w USA wymaga tego prawo, ale nie dotyczy to wszystkich branz.
- Jesli juz musisz podac nazwe firmy, lepiej wbuduj to w tresc informacji (np. specjalny raport jest oferowany przez XYZ.SA) zamiast podac nazwe firmy z telefonem na koncu ogloszenia.
- W kazde ogloszenie wbuduj kod identyfikujacy wlasnie to konkretne ogloszenie i wymagaj by kontaktujacy sie podawali ten kod. Moze to byc np. fikcyjny numer wewnetrzny, albo nazwisko nieistniejacej osoby, albo po prostu kod XYZ. Pomoze ci to w zorientowaniu sie ktore ogloszenie przynosi lepsze rezultaty. A mierzenie wynikow to podstawa do inteligentnego wykorzystywania reklamy.
0 Komentarze:
Prześlij komentarz
<< Strona Glowna Blogu