Filary marketingu
A wiec zgodnie z obietnica zaczynam te swoja liste ulubionych strategii. Zaczynam od filarow marketingu, bo jest to jedna z kilku najwazniejszych strategii jakie znam.
Kiedys w Polsce bylo tak, ze kiedy otwierano nowy sklep, wystarczyla mala notatka prasowa i zaraz sie wszyscy o tym szybko dowiadywali za posrednictwem poczty pantoflowej. Czasami byly istne tlumy w dniu otwarcia - do dzis pamietam, jak mnie omal nie stratowano przy otwarciu sklepu z ceramika z Wloclawka na placu Grunwaldzkim we Wroclawiu. Za komuny wszyscy bylismy zglodniali czegos nowego -- popyt byl tak wielki, ze ludzie czesto rozkupywali to co najlepsze w jeden dzien po otwarciu. Ech, to byly czasy!
Dzis jest oczywiscie inaczej. Ludzie sie przyzwyczaili, ze moga kupic co chca kiedy chca, bez specjalnego polowania. Nawet jesli sie tlum zdarzy przy otwarciu jakiegos nowego sklepu, to trzeba sie solidnie wysilic, zeby sciagnac do siebie potencjalnych klientow. Dzis potrzebny jest solidny marketing.
Najlepszy marketing to caly wachlarz dzialan majacych na celu stworzenie silnej marki w mniemaniu wybranej grupy docelowej. To konsekwentne dzialanie na kilku obszarach wspierajace z gory opracowana, dobrze przemyslana, strategie. Kazde dzialanie to osobny filar, ktory wzmacnia cala strategie.

Kiedy masz kilka filarow, nawet jesli ktorys z nich oslabnie - np. kiedy jakies zagranie taktyczne nie wypali - reszta filarow silnie bedzie podtrzymywac dzialalnosc firmy.
Stworz wiec w swojej firmie kilka solidnych systemow pozyskiwania klientow i konsekwentnie ulepszaj kazdy z nich. Mozesz np. zaczac od systemu pozyskiwania klientow przez polecenie - to najtanszy system, ktory kazda firma powinna rozwinac. Do tego dodaj np. marketing bezposredni za posrednictwem poczty, kampanie telefoniczna, reklame w mediach, internet itp. Cokolwiek dziala w twoim wypadku - masz do wyboru do koloru cala masa metod.
Kluczem do sukcesu jest tutaj jak zwykle konsekwentne dzialanie. Stale dbaj o to, zeby te twoje filary stanowily jak najlepsza podpore. Nie zapominaj o zadnym z nich. Inwestuj czas i czesc zyskow w to, zeby ulepszac metody, ktore przynosza rezultaty. Nie osiadaj na laurach. Stale sprawdzaj rezultaty i stale staraj sie ten system ulepszac.
0 Komentarze:
Prześlij komentarz
<< Strona Glowna Blogu