SukcesTwojejFirmy.com

Na tych stronach czytasz tylko stare zapisy - ten blog zostal przeniesiony ostatnio na strony SukcesTwojejFirmy.com.

UWAGA! Ten blog zostal przeniesiony!
Kliknij tutaj i odwiedz nowy blog >>>

poniedziałek, września 05, 2005

Absorbujaca edukacja

Gdybys mial okazje, zeby przemowic do zgromadzonej rzeszy nieznanych ci osob, ktore sa dokladnie jota w jote typem twojego idealnego klienta, co bys im powiedzial? Jesli odpowiesz, ze przedstawilbys im swoja oferte - niestety, pudlo. Zmarnowalbys okazje. Ci ludzie ciebie przeciez nie znaja, bardzo watpliwe czy by ich twoja oferta zainteresowala - o wiele bardziej prawdopodobne jest, ze zanudziloby to ich na smierc.

W takiej sytuacji najlepszym wyjsciem byloby przedstawienie im twojej firmowej prezentacji. Moja nastepne ulubiona strategia polega na stworzeniu wlasnie takiej ogromnie absorbujacej prezentacji zwiazanej z tym co sprzedajesz. Nie oferty, ale raczej opowiadania. Bo opowiadanie to jest wlasnie cos, co ludzie chca sluchac z pelna uwaga. A sluchajac z pelna uwaga twojego interesujacego opowiadania, moga sie dowiedziec sie wielu waznych rzeczy, z ktorymi sie zechcesz z nimi podzielic. Rzeczy, ktore spowoduja, ze pod wplywem tych nowych wiadomosci zainteresuja sie takze twoja oferta i sami cie poprosza o wiecej informacji.

Taka prezentacja-opowiadanie, zeby bylo naprawde absorbujaca, musi dostarczyc istotnych faktow, liczb, danych statystycznych i innych waznych unikalnych informacji z punktu widzenia twojego potencjalnego klienta. Jej celem jest wywolanie u sluchacza reakcji typu "Wow, nie wiedzialem o tym!". Jesli jest to dobrze przygotowane, taka prezentacja uswiadamia potencjalnych klientow o problemach i o palacych potrzebach, z ktorych do tej pory nie zdawali sobie sprawy. Czesc takiej prezentacji skupia sie na sposobach, w jaki twoj produkt/usluga pomoga im w usunieciu tych problemow i zaspokojeniu tych palacych potrzeb.

Podobnie jak z reszta strategii, ktore tu przedstawiam, kluczem do powodzenia jest tutaj wlasnie jak nazwa wskazuje to strategiczne podejscie - podporzadkowanie tej strategii calej dzialalnosci firmy.