3 najwazniejsze funkcje
Jak prawidlowo zaplanowac sobie rozwój firmy, której glówna dzialalnosc to sprzedaz uslug finansowych / produktów inwestycyjnych-funduszy, produktow bankowych. Gdzie sama szukasz klienta i tak naprawde nigdy nie wiesz ile osób, do których dotrzesz to sa te wlasciwe. Kiedy nie dziala dobrze system polecen i pracujesz na zimnych kontaktach. Kiedy niejednokrotnie, aby klient byl "twój" musisz poswiecic mu kilka miesiecy i dopiero wtedy przychodzi zarobek. Jak stworzyc plan aby zapewnial plynnosc pieniadza w mojej kieszeni.Nie wiesz na pewno do ktorych dotrzesz? Tylko wtedy kiedy nie zwracasz uwagi na wazne wskazniki. Zapewniam cie, ze da sie przewidziec ile osob do ktorych dotrzesz sa wlasciwe, jesli to dokladnie przeanalizujesz.
W jakis sposob? Wyliczasz to na podstawie swoich dotychczasowych danych. Powiedzmy, ze w tym roku, dp tej pory dotarlas do 150 potencjalnych klientow i sposrod nich 30 okazalo sie osobamu wlasciwymi.To wskaznik 20%. Mozesz na tej podstawie przewidziec, poslugujac sie prosta arytmetyka, ze aby dotrzec do 120 wlasciwych klientow, musisz wejsc w kontakt z 600 podobnymi osobami. Albo po analizie tych danych mozesz zaplanowac, ze zwiekszysz swoja skutecznosc, np zawezajac kryteria osob z ktorymi sie kontaktujesz. Wowczas moze ci sie udac zwiekszyc ten wskaznik - powiedzmy z 20% do 30% albo nawet 50 % Oczywiscie to wymaga zwiekszenia swoich umiejetnosci umiejetnosci sprzedawania, ale teraz moze sie okazac ze warto zaliczyc dosc kosztowny kurs, zeby sie tego nauczyc, albo nawet zainwestowac w prywatny coaching.
Taki moze byc twoj plan...
Jesli klientowi trzeba poswiecic kilka miesiecy zanim bedziesz miec pieniadze w kieszeni, to takze bierzesz to pod uwage planujac. Uwzgledniasz to przewidujac kiedy bedziesz miec te swoje zarobki. Wyliczasz przecietna konkretna ilosc miesiecy zanim transakcja bywa zrealizowana i wpisujesz planowany zarobek z zaplanowanej ilosci klientow na konkretny miesiac w przyszlosci.
Jesli masz klientow na biezaco, nie masz sie co obawiac o plynnosc. To calkiem normalne w biznesie, ze dzisiejsze dochody sa wynikiem pracy kilka miesiecy temu a zarobki za kilka miesiecy beda wynikiem twojej pracy dzisiaj.
Co zrobic, jesli nie jest ci latwo wyliczyc takie zaleznosci? Jesli idzie ci to jak po grudach? Nie poddawaja sie, nie jestes sama. Wiekszosc ludzi ma z tym trudnosci - to wlasnie dlatego sa nam potrzebni ksiegowi!
A wiec co wtedy?
Delegujesz!
Trzeba pamietac o tym, ze aby odniesc sukces w biznesie, wlasciciel firmy musi albo umiejetnie sam spelniac trzy najwazniejsze funkcje, albo musi to oddelegowac. Oto te trzy najwazniejsze funkcje:
1. Bycie specem od strony technicznej - to znaczy musi umiec stworzyc swietny produkt albo swietna usluge, na jawyzszym poziomie zaspokajajac potrzeby klienta. (w twoim wypadku polega to mniej wiecej na znajomosci samych uslug finansowych i umietnym doradzaniu, ktore sie najlepiej nadaja dla danego klienta)Jesli nie jestes w stanie wypelnic ktorejs z tych funkcji, musisz to oddelegowac jakiejs kompetentnej osobie. W przeciwnym wypadku z gory skazujesz sie na nieustanne zmagania, ktore wczesniej czy pozniej skoncza sie fiaskiem. Niestety samo sie nic nie zrobi.
2. Bycie specem od strony administracyjnej - sprawnie zajmowac sie wlasnie planowaniem, analizowaniem danych i wszelkiego rodzaju operacjami zwiazanymi z dzialalnoscia firmy z dnia na dzien. Wiekszosc ludzi tego nie lubi i w zwiazku z tym nikt sie tym nie zajmuje. To bardzo kosztowny blad!
3. Bycie przedsiebiorca - to znaczy ta osoba z polotem i z pomyslami, gotowa podjac sie odpowiedniego ryzyka. Niestety kto nie ryzykuje ten nie zyskuje.
Wazne, by sobie zdac sprawe z tego co plan moze i co nie moze. Biznesplan nie jest odpowiedzia na wszystkie dolegliwosci firmy - np. brak wiedzy w dziedzinie marketingu i procesu sprzedazy albo brak talentu administracyjnego.
0 Komentarze:
Prześlij komentarz
<< Strona Glowna Blogu