Jak spenetrowac cala Polska
Wando, prosze o porade. Moim zadaniem jest nie tylko wypromowac firme, ale takze produkt w calej Polsce. Jak to zrobic nie wydajac ogromnych nakladow na reklame i promocje (agencje promocyjne wycenily kampanie na ponad 50 tys. zl!!!)Dlaczego potrzebna ci jest promocja w calej Polsce? Czy cala Polska jest twoja grupa docelowa? Dlaczego?
Grupa docelowa sa rodzice dzieci w wieku 0-4 lat a takze przyszli rodzice w calej Polsce, poniewaz mamy juz oddzialy w duzych miastach, miasteczkach i na wioskach
Ilu klientow potrzebujesz na tym etapie, zeby dobrze funkcjonowac? Ilu klientow byloby urwaniem glowy?
Jestesmy przygotowane na naprawde duza liczbe klientów od kazdej strony: takze prawnej i organizacyjnej. Zajecia testowalysmy 2 lata, zanim zdecydowalysmy o wejsciu z nimi na rynek, a organizacja tez jest oparta na wypracowanym przez nas systemie biznesowym (centrala-koordynator-instruktor), który sprawdza sie dobrze, jak na obecne warunki.Niestety takie wejscie na rynek "szeroka lawa" wymaga ogromnych nakladow i jest na ogol zabojstwem dla malej firmy. Kluczem do sukcesu w calej Polsce jest wybranie waskiego rynku, dokladnie go spenetrowac i w miare sukcesu POWOLI otwierac nowe oddzialy - dopiero wtedy kiedy jeden idzie bardzo dobrze i jest ustabilizowany, otwierac nastepny rozszerzajac STOPNIOWO swoj rynek.
Ilu klientów potrzebujemy? Powiem tak, jezeli pozyskalibysmy 500 klientów w naszym rejonie, to obecni Instruktorzy beda zadowoleni, a jezeli 5 000 w calej Polsce, to zarówno Koordynatorzy, jak i Instruktorzy beda bardzo dobrze zarabiac, a my mozemy zatrudnic agencje promocyjna... chyba, ze juz nie bedzie to potrzebne...
Wyglada na to ze maszerujecie w odwrotnym kierunku. Radzilabym ci sie skoncentrowac na mniejszym wycinku niz cala Polska - kiedy skoncentrujesz swoje wysilki na jednym wojewodztwie, albo przynajmniej na jednym regionie, zapewni wam to o wiele szybciej tych 5.000 klientow .
...z kazdym miesiacem Koordynatorzy otwieraja nowe grupy...Taki szybki rozwoj sprawia, ze sie dobrze czujemy, z pozoru jest sie czym chwalic, ale taki sukces jest na ogol fata-morgana. To bardzo niebezpieczne bez sprawnie przygotowanego i WYPROBOWANEGO marketingu. Taki podboj calej Polski powinnien byc bardzo dokladnie zaplanowany od strony marketingu. Bo otworzyc nowy oddzial to pestka w porownaniu z tym co trzeba zrobic, zeby go utrzymac.
Proponuje zwolnienie tempa, bo szybkie otwieranie nowych oddzialow w calej Polsce na dluzsza mete przyniesie wam najprawdopodobniej wiecej problemow niz korzysci.
Penetruj rynek wasko ale gleboko - nie szeroko i plytko!
0 Komentarze:
Prześlij komentarz
<< Strona Glowna Blogu