Jak mam zachwalac swoj towar?
Jeszcze jeden list z mojej skrzynki pocztowej...
"...najwiekszym moim problemem jest POZYSKIWANIE KLIENTOW, dla mojej firmy. Sprzedaje im "wszystko do biur", ale jak mam zachwalac swoj towar, jesli to sa zwykle papiery do ksera, tonery, tusze itp. Zawsze staram sie nadrobic mila obsluga klienta, byc dyspozycyjnym ale nie czesto trafia sie klient ktory to zauwaza. Oni widza tylko cene, a w koncu ceny sa prawie takie same na rynku. "Byc milym i dyspozycyjnym to podstawa w biznesie - nic dziwnego, ze rzadko kto to zauwaza. Kiedy ostatni raz zdarzylo ci sie zauwazyc bicie swojego wlasnego pulsu albo powietrze ktore cie otacza? No, chyba ze dzieje sie cos nadzwyczajnego. Na przyklad wtedy, kiedy jestes podekscytowany jakims zdarzeniem - byc moze zauwazyysz bicie pulsu. I byc moze wtedy, kiedy znajdziesz sie na jakims pieknym lonie natury, zauwazysz powietrze, ktore cie otacza i jego jakosc. Zauwazamy tez puls, kiedy mamy palpitacje serca. I zauwazamy powietrze kiedy go nam brak, albo kiedy czuc smrod.
Ale tak na codzien? Kto by sie tam chcial zachwycac tym, ze ma puls albo ze ma powietrze do oddychania. Malo kto, choc zdarzaja sie wyjatki.
Podobnie klienci podchodza do milej obslugi - to jest cos, co jest po prostu wymagane w biznesie i w dzisiejszych czasach kazdy tego po prostu oczekuje. Nikt sie tym nie zachwyca wiec nie spodziewaj sie, ze w ten sposob mozesz zrobic na kims wieksze wrazenie.
Podobnie jaz z powietrzem, na ogol obsluge sie zauwaza tylko wtedy, kiedy jest wyjatkowo dobra albo wyjatkowo zla, nie wtedy kiedy ktos sie stara byc mily. Starac sie byc milym, nawt BYC milym to stanowczo za malo.
Twoi klienci widza tylko cene, bo to jest dla nich jedyna skala porownawcza. Bo kiedy starasz sie byc milym i dyspozycyjnym, niczym sie od konkurencji nie odrozniasz. Zareczam, ze inni tez wierza w to, ze sie o to staraja z lepszym lub gorszym skutkiem.
Pytasz "jak mam zachwalac swoj towar skoro to zwykle papiery do ksera?" A ja pytam "dlaczego twoi klienci maja widziec cos nadzwyczajnego w tym co sprzedajesz skoro ty sam w to nie wierzysz?"
Kiedy sprzedajesz produkty oferowane takze przez innych twoim glownym zadaniem jest odroznienie sie od konkurencji. Zeby przekonac klienta to tego, ze sie od konkurencji w jakis sposob odrozniasz, przede wszystkim sam musisz byc o tym przekonany, wiec zachwalanie czegos co twoim zdaniem jest "zwykle" do niczego nie prowadzi.
Nikt nie powiedzial, ze prowadzenie firmy to latwa sprawa. Wymaga to nie tylko pracy, nakladow, ale takze wiedzy i wyobrazni. Jest wiele sposobow na to by sie odroznic od konkurencji w twojej sytuacji. Mozesz na przyklad stworzyc niezwykla oferte oferujac wyjatkowa selekcje albo wyjatkowej jakosci obsluge (daleko poza "mila" obsluga). Mozesz zostac liderem w doradzaniu klientom nie tylko co kupic, ale w jaki sposob z tego korzystac, tak zeby to im przynosilo najlepsze efekty. Tutaj oczywiscie konieczna jest dobra znajomosc twojej grupy docelowej, ich problemow, ich celow - bo tylko znajac ich jestes w stanie im naprawde dobrze radzic.
Kiedy sie naprawde odroznisz od konkurencji w wyrazny sposob, w taki sposob, ze klient woli po prostu kupowac od ciebie, mozesz nawet miec znacznie wyzsze ceny niz konkurencja a klienci i tak beda od ciebie kupowac.
Ale wymaga to przemyslanej strategii, planu i konsekwentnego egzekwowania tego planu. Jednym slowem, trzeba nabrac solidnej wiedzy na temat rozwijania firmy i te wiedze wprowadza w zycie.
Chcesz wiedziec w jaki sposob stworzyc unikalna propozycje dla klienta? I jak pozyskiwac wiecej klientow niz jestes w stanie obsluzyc? Zapisz sie do Klubu Przedsiebiorcy. Ale pospiesz sie, bo zapisy trwaja tylko do wtorku 6 marca! - Tutaj znajdziesz szczegoly...
Masz uwage, ktora sie chcesz podzielic? Kliknij ponizej i napisz. Jak zwykle, pytania i komentarze mile widziane!
0 Komentarze:
Prześlij komentarz
<< Strona Glowna Blogu